NTS RW Racing krijgt grip op het bochtige Sachsenring circuit

13 juli 2018  

Zowel Steven Odedaal als Joe Roberts onderstreepten vrijdag hun vaardigheden opnieuw door gedurende de twee vrije trainingen grote verbeteringen te laten zien

NTS RW Racing GP’s rider line up with South African Steven Odendaal and Joe Roberts from California however needed one session to get grips with the tight and twisty circuit in Germany’s Saxony state. But in the afternoon, both shone under bright skies with significantly improvements in terms of their lap times to close Friday at round nine with the lowest gap to the top guys in the highly competitive Moto2 class thus far

Na slecht weer met een aantal stevige regenbuien gedurende de voorgaande dag keerde de zomer vrijdag op tijd terug zodat er onder goede omstandigheden gereden kon worden tijdens de openingsdag van het laatste Grand Prix weekend voor de zomerstop. Het NTS RW Racing GP Steven Odendaal en Joe Roberts hadden dan ook slechts één sessie nodig om grip te vinden op het bochtige circuit gelegen in de Duitse deelstaat Saksen. In de namiddag wisten beide coureurs onder opnieuw een stralende hemel hun tijden aanzienlijk aan te scherpen en de eerste dag af te sluiten met het kleinste verschil tot nu toe op de snelste mannen in de zeer competitieve Moto2 klasse.

#4 Steven ODENDAAL (NTS RW Racing GP, NTS), FP1: P23 – 1´26.146 (23/25) / FP2: P23 – 1´25.381 (22/22):

Vandaag hebben we geprobeerd zo veel mogelijk te wennen aan het Sachsenring circuit en we hebben daarbij een aantal goede veranderingen door weten te voeren. Ik denk dat het resultaat van vandaag voor een ons een heel goed resultaat is, dit omdat we nog niet eerder slechts 0,6 seconde van de voorste mannen hebben gestaan. Ondanks dat de 23e positie op de lijst misschien niet heel leuk is om naar te kijken, maar zoals ik al zei is het geringe verschil veelbelovend. Hierdoor hoeven we morgen er alleen maar voor te zorgen dat we tijdens de kwalificatie er één heel goed rondje uit weten te persen waarmee we ons in de top 20 kunnen kwalificeren en waardoor we het ons zelf iets gemakkelijker maken tijdens de race. Ik wil het team dan ook bedanken en tevens nog iets zeggen aangaande mijn hand. Ik voel het, het is pijnlijk maar tijdens het rijden heb ik er duidelijk minder last van dan in Assen

#16 Joe ROBERTS (NTS RW Racing GP, NTS), FP1: P30 – 1´27.111 (24/24) / FP2: P26 – 1´25.571 (17/29):

It wasn’t so bad today as we ended up just eighth tenth off but are position in P27 shows how tight this category is. This morning, however, we struggled a lot during FP1. Our gap was 1.9 seconds off the pace but in the afternoon, we improved by 1.6 seconds which is amazing. I’m really happy about that. So, tomorrow during FP3 we will work for the race setting whilst in qualifying we will go for the best time we can and try to get into the 1´24 barrier because I think, if we want a decent position on the grid, that’s it where we have to be

“Het was vandaag geen slechte dag omdat we slechts achttiende van de top verijderd zijn, maar ja P27 laat maar weer eens zien hoe competitief deze klasse is. Vanochtend tijdens de eerste vrije training hadden we de nodige problemen. Het verschil met de snelsten was 1,9 seconde maar vanmiddag wisten we onze eigen snelste ronde aan te scherpen met maar liefst 1,6 seconde, iets dat natuurlijk fantastisch is. Ik ben daar dan ook heel erg blij mee. Dus morgen tijdens de derde vrije training gaan we ons concentreren op de race set-up terwijl we voor de best mogelijk tijd zullen gaan tijdens de kwalificatie en zullen proberen om een tijd onder de 1’25 op de klok te zetten. Ik denk namelijk dat, als we in de race een fatsoenlijke klassering willen halen, dat een tijd is die we moeten rijden.”